Menu

بیانیه توافق سطح خدمات در تارنما

توافق نامه سطح خدمت

 

توافق نامه سطح خدمت

 

مقدمه:

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی یکی از سازمانهای زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارائی است و هدف اصلی از تشکیل سازمان عبارت است از مدیریت کلیه امور مربوطه به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک و تصرف دولت درآمده است. این سازمان فروش اموال را از طریق خدمت برگزاری مزایده به صورت کاملاً الکترونیک در بستر سامانه تدارکات دولت انجام می دهد و تمامی مراحل تعامل با شرکت کنندگان در مزایده (خدمت گیرندگان) اعم از اطلاع رسانی، واریز پول، اعلام برندگان به صورت الکترونیک انجام شده و گزارشات مربوطه شامل اعلامیه فهرست برندگان از طریق سایت سازمان و سامانه خدمات اطلاع رسانی می شود که این فرآیند برای ارایه خدمت به صاحبان کسب و کار علاقمند به شرکت در مزایده الکترونیکی می باشد.

در این فرآیند مزایده گران در مدت 5 روز با مراجعه به مراکز استانی بازدید حضوری خود را همراه با ارائه پیشنهاد در سامانه مزایده الکترونیکی انجام دهند. مزایده گران برای شرکت در مزایده می بایست 15 درصد قیمت پایه را به عنوان سپرده به صورت الکترونیکی یا غیرالکترونیکی (چک تضمین، ضمانتنامه و فیش نقدی) بپردازند. سازمان مزایده گزار بعد از اتمام مهلت مزایده ودایع غیرالکترونیکی را بررسی (تایید/عدم تایید) می نماید.(در صورت عدم تائید ودیعه فرد در مزایده شرکت داده نمی شود.)

سازمان مزایده گزار در زمان بازگشایی اقدام به رمزگشایی و اعلام برنده  الکترونیکی می نماید. بعد از فرآیند اعلام برنده، مزایده گران در مدت 3 روز اداری اقدام به واریز وجه مزایده به صورت الکترونیکی و تحویل کالا در استان مربوطه می نمایند در صورت عدم پرداخت واریز وجه مزایده توسط نفر (رتبه) اول،ودیعه نفر اول ضبط و در صورت وجود فرد با رتبه دوم سازمان مزایده گزار  اقدام به اعلام برنده به نفر دوم و ارائه مهلت قانونی جهت واریز وجه مزایده می نماید که در این حالت نیز در صورت عدم پرداخت واریز وجه توسط فرد با رتبه دوم ، ودیعه نفر دوم نیز ضبط می گردد.

 

هدف:

هدف از این توافق نامه سطح خدمت این است که به منظور ارائه با کیفیت خدمت ارائه شده توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کیفیت پیگبری ارائه خدمت برگزاری مزایده برای مزایده گران مورد توافق قرار می گیرد.

 

مسئولیت:

جمع‌آوري و فروش كالاهاي متروكه و قاچاق كه پيش از انقلاب اسلامي از وظايف گمرك بود پس از پيروزي انقلاب اسلامي، با تصويب لايحه قانوني شماره 84310 مورخ 1358/12/18 شوراي انقلاب و آئين نامه اجرايي آن به كميته اي متشكل از نمايندگان بنياد مستضعفان ، جهادسازندگي، بنياد مسكن و دادستاني كل كشور واگذار شد. با تصويب قانون جمع آوري و فروش كالاي متروكه، قاچاق و ضبطي قطعيت يافته و كالاي قاچاق مصوب 1361/11/11 و آئين نامه اجرايي آن مصوب 1362/02/25 هيأت وزيران، اين امور به مركز جمع آوري و فروش كالاهاي مذكور مستقر در وزارت اموراقتصادي و دارايي منتقل شد و عملاً در تاريخ 1362/07/06 مركز ذكر شده تشكيل  گـرديد. بدليل ضرورت ساماندهي  هرچه بيشتر امور و ادغام تشكيلات موازي مركز جمع آوري و فروش كالاهاي متروكه از يك سو و دفتر اجرايي تبصره 35 قانون بودجه سال 1368 و تبصره 28 قوانين بودجه سالهاي 1369 و 1370 از سوي ديگر منجر به تقديم لايحه قانون تأسيس سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي به مجلس شوراي اسلامي شد. قانون مذكور در 1370/10/24 به تصويب مجلس و در تاريخ 1370/11/07 به تأييد شوراي نگهبان قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران رسيد و از اواخر سال 1371 سازمان تشكيل گـرديد.

به منظور جمع آوري و نگهداري ‏ ‏، اداره و فروش كالاهاي متروكه دولتي و غيردولتي و ضبطي و قاچاق قطعيت يافته و كالاهاي قاچاق بلاصاحب و صاحب متواري و همچنين اموال منقول و غير منقول و حقوق مالي كه بر اثر احكام و قرارهاي قطعي مراجع ذيصلاح قضايي يا تصميمات مراجع صلاحيت دار اداري و صنفي با انحاء مختلف از قبيل ضبط ، مصادره ، استرداد ، تمليك ، جريمه و تعزير مالي ، صلح ، هبه و نيز ساير اموالي كه در اجراي 49 قانون اساسي جمهوري اسلامي و ساير قوانين به تملك و يا تصرف دولت درآمده و يا در مي آيد . سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي به صورت شركت دولتي تشكيل شده است .

این بخش قوانین و مقرراتی را که به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اجازه می دهد خدمت ارائه شده در توافق نامه سطح خدمت را ارئه کند، مستند می کند همچنین به صورت شفاف بیان می شود که دستگاه چه مسئولیت قانونی در قبال مزایده گران دارد.

پشتیبانی خدمت از طریق مرکز پشتیبانی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به شماره تلفن 41934 انجام می پذیرد.

 

تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی:

  • در قسمت «ارتباط با ما» اطلاعات تماس تمام مدیران سازمان اعم از ستادي و استاني (به تفكيك) جهت رفاه حال ارباب رجوعان قرار داده شده است . 
  • تمام آمار و اطلاعات مورد نياز كاربران تارنماي سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در دسته‌بندي‌هاي مرتبط به تفكيك قابل دسترسي و مشاهده مي‌باشد.
  • تارنمای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی امکان ثبت و پیگیری درخواست های انتقادات، پیشنهادات، شکایات  را برای شما متقاضیان گرامی در قالب خدمات الکترونیکی فراهم نموده است. 
  • تارنمای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بر مبنای پایداری زیر ساخت های ارتباطی بصورت تمام وقت در دسترس متقاضیان گرامی بوده و در صورت بروز هرگونه اشکال و نقص فنی، به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد گردید.
  • متقاضی دریافت خدمت مزایده، مدارک و اطلاعات خود را از طریق سامانه تدارکات دولت( توکن احراز هویت) در سامانه درج و برای شرکت در مزایده اقدام می نماید.
  • زمان از دسترس خارج شدن تارنماي سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از قبل اطلاع رسانی خواهد شد.
  • جهت سهولت در دانلود اطلاعات مورد نیاز لطفا از نرم افزارهای مدیریت دانلود استفاده نمایید.
  • تمامي تغييرات و بروز رساني هاي تارنماي سازمان بدون خارج شدن تارنما از دسترس خواهد بود ولي در صورت نياز اين كار در پايان روزهاي جمعه انجام خواهد شد.

 

هزینه ها و پرداخت ها:

هزینه دریافت گواهی امضا الکترونیکی برای شرکت در مزایده وجود دارد و  تعرفه خدمات سامانه تدارکات طبق  https://www.setadiran.ir/setad/cms/policy محاسبه می گردد.

براساس موارد ذکر شده در شناسنامه خدمت ، سازمان هیچگونه هزینه ای بابت ارائه خدمت از شرکت کنندگان در مزایده دریافت نمی نماید . صرفا  طبق قوانین نیم درصد پس از برنده شده دریافت می گردد و در طول فرایند و بابت ارائه خدمت هیچگونه هزینه دیگری توسط سازمان دریافت نمی گردد.

 

دوره عملکرد:

خدمت برگزاری مزایده به صورت مستمر، براساس ضوابط و قوانین بالادستی از طریق سامانه تدارکات انجام می شود و توقف آن منوط به ابلغ قوانین جدید از دستگاههای مربوطه می باشد. لازم به ذکر است خدمت برگزاری مزایده براساس تقویم ارائه شده از سوی سازمان به سامانه تدارکات ماهیانه دو بار برگزار می گردد.

 

خاتمه توافقنامه: 

در صورتيكه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تشخيص دهد ارائه اين خدمت بايد براساس قوانين و بخشنامه‌هاي جديد باشد اين موضوع از طريق رسانه‌هاي رسمي اطلاع‌رساني خواهد شد.